Zapraszamy do udziału w szkoleniach52

Eduexpert11

Zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Lista szkoleń
Lista szkoleń

tel: (22) 398 44 63

Eduexpert

eduexpert.pl

             centrum szkoleniowe

  Zadzwoń do nas :

tel: (22) 300 04 34

pokazany jest porządek według wybranego szkolenia

 

INFORMACJE O SZKOLENIU

Uwaga: programy szkoleniowe należą do osób prowadzących zajęcia i podlegają ochronie.

Prawo pracy w 2019r.

Dokumentacja pracownicza, rekrutacja oraz zatrudnienie w 2019 r. – nowe przepisy prawa pracy.

 
Data szkolenia:   
2019-03-21   godzina rozpoczęcia:  10:00   liczba dni szkoleniowych:  1
Miejsce szkolenia:  
Toruń - Hotel MERCURE, ul. Kraszewskiego 1/3   
Cena szkolenia wynosi:  

365,85 zł. netto (450 zł. brutto).


od osoby i obejmuje:

  • materiały szkoleniowe,
  • materiały do pracy (długopis, notes),
  • lunch,
  • kawę, herbatę, ciastka.

 

 

Zajęcia trwają w godzinach 10.00-15.00

Płatności za szkolenie możecie Państwo dokonać po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia udziału w szkoleniu.

Nr Konta: Bank Millennium 15 1160 2202 0000 0003 6028 9477


Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


Program szkolenia:  

 

Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją.

 

Nowe obowiązki pracodawcy od 01 stycznia 2019 r. zmiany w ustawie Kodeks Pracy.

  • Obowiązek prowadzenia dokumentacji pracowniczej – podstawy prawne dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.

  • Nowe zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej (w tym akt osobowych).

  • Zmiana podstawowej formy wypłaty wynagrodzenia na przelew bankowy i związane z tym obowiązki pracodawcy.

  • Skrócenie przechowywania dokumentacji pracowniczej do 10 lat od rozwiązania stosunku pracy.

  • Niszczenie dokumentacji pracowniczej – kiedy obowiązkowe a kiedy dobrowolne?

  • Obowiązek kontynuacji tych samych akt osobowych po ponownym zatrudnieniu pracownika – jak w praktyce to zrobić?

  • Konieczność wydania dodatkowego dokumentu informacyjnego wraz ze świadectwem pracy  - wzór dokumentu.

  • Możliwość prowadzenia akt osobowych pracowników w formie papierowej lub elektronicznej.

  • Na jakiej zasadzie przekształcić akta osobowe na formę elektroniczną i czy jest to obowiązkowe?

  • Czy można prowadzić akta dla części załogi w formie papierowej, a dla części w formie elektronicznej?

  • Czy dla jednego pracownika można prowadzić akta w obu formach jednocześnie?

  • Konieczność wydania pracownikowi lub byłemu pracownikowi kopii dokumentacji pracowniczej na jego żądanie  - w jakim terminie i czy za opłatą?

  • Obowiązek kontynuacji tych samych akt osobowych po ponownym zatrudnieniu pracownika – jak w praktyce to zrobić?

  • Zakres dokumentacji tworzonej i prowadzonej dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Rejestrator obecności, ewidencja czasu pracy:

  • Lista obecności i inne rejestratory obecności a karta ewidencji czasu pracy;
  • Zakres informacji przetwarzanych w liście obecności (rejestratorze obecności);
  • Ewidencja czasu pracy – forma, elementy konieczne i pomocnicze;
  • Dopuszczalność stosowania monitoringu przy weryfikacji efektywności wykorzystania przez pracowników czasu pracy;
  • Jaką dokumentację z zakresu czasu pracy należy przechowywać w aktach osobowych, a jaką można przechowywać w odrębnych zbiorach dokumentów?
  • Wpływ dopuszczalności elektronizacji dokumentacji pracowniczej na prowadzenie dokumentacji związanej z czasem pracy;
  • Przez jak długi okres czasu należy archiwizować rejestrator obecności/ewidencję czasu pracy?
  • Jak ewidencjonować pracę w godzinach nadliczbowych pracownika, którego godzin pracy nie musimy ewidencjonować?
  • Jak powinna wyglądać ewidencja czasu pracy pracownika kierującego wydzieloną komórką organizacyjną pracodawcy?
  • Jak należy ewidencjonować czas pracy pracownika w trakcie podróży służbowej?

 

Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych - zmiana w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych.

  • Skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych a nowe dokumenty ZUS OSW RIA.

 

Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej na bazie projektu zmian rozporządzenia MRPiPS w sprawie dokumentacji pracowniczej.

  • Akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A, B, C, D).

  • Teczka akt osobowych – czym jest, forma, podział wewnętrzny.

  • Uszczegółowienie informacji jakie mają się znajdować w ewidencji czasu pracy.

  • Co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (szczegółowy katalog dokumentacji obowiązujący od 01 stycznia 2019 r.).

  • Okres  wdrożenia zmian wynikających z przepisów przez pracodawców.

  • Doręczanie informacji pracownikom z którymi ustał, wygasł stosunek pracy lub osobom uprawnionym o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej.

  • Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej.

 

Monitoring w zakładzie pracy – konieczność szybkiego dostosowania przepisów wewnątrzzakładowych.

  • Zasady wprowadzania przez pracodawcę monitoringu wizyjnego w zakładzie pracy?

  • Jakie pomieszczenia mogą być monitorowane?

  • Jak prawidłowo ustalić cel, zakres i sposób stosowania monitoringu ?

  • Obowiązek informacyjny wobec pracowników w zakresie monitoringu – czy nowy dokument do akt osobowych?

  • Jak prawidłowo oznaczyć pomieszczenia i miejsca monitorowane ?

  • Monitoring poczty elektronicznej, komputera, przemieszczania się pojazdu (GPS), lokalizacja tel. komórkowego, laptopa itp. – jakie obowiązki ma pracodawca?

  • Dane osobowe w zatrudnieniu: wymogi ustawy o ochronie danych osobowych a rekrutacja pracowników (pracodawca/potencjalny pracodawca jako ADO).

Projektowane Zmiany Kodeksu pracy w celu zapewnienia zgodności z RODO (druk sejmowy 3050), które wejdą w życie w 2019 r.:

  • co spowodowało konieczność zmiany ?

  • definicje RODO istotne dla stosunku pracy (m.in. definicja zgody),

  • zasady i podstawy przetwarzania danych osobowych z RODO (w tym danych szczególnych),

  • zasady informowania oraz komunikacji z kandydatem/pracownikiem, wynikające z RODO,

  • nowy katalog danych osobowych, których żądać będzie pracodawca od kandydata/pracownika,

  • wprowadzenie możliwości przetwarzania danych osobowych „za zgodą” kandydata/pracownika (jakie dane będą objęte zgodą?),

  • warunki wyrażenia i wycofania zgody,

  • przetwarzanie danych szczególnych oraz danych dotyczących karalności kandydata/pracownika,

  • podstawy przetwarzania danych biometrycznych pracownika,

  • upoważnienia do przetwarzania danych szczególnych,

  • wysokie kary administracyjne za naruszenie przepisów Kodeksu pracy o ochronie danych osobowych (wynikające z RODO).

Zasady informowania oraz komunikacji z osobą, której dane dotyczą (np. kandydatem do pracy).

  • Prawo dostępu oraz prawo do sprostowania danych.

  • Zgoda na przetwarzanie danych kadrowych.

  • Dokumentacja papierowa a elektroniczna zawierająca dane osobowe związane z zatrudnieniem.

  • Prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,

  • Dokumentowanie pozostałych „zdarzeń” prawnych.

  • Zakres danych osobowych możliwych do przetwarzania w sprawach pracowniczych.

  • Outsourcing usług kadrowo-płacowych a przetwarzanie danych osobowych.

Przesłanki prawne przetwarzania danych osobowych:

  • Zgoda osoby, której dane dotyczą, przetwarzanie na podstawie przepisów prawa, realizacja umowy, dobro publiczne, usprawiedliwiony cel.

  • Kiedy i dlaczego nie możemy prosić o zgodę na przetwarzanie danych?

  • Przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy, pracowników, klientów - często występujące błędy w określaniu podstawy prawnej.

  • Zasady legalnego przetwarzania danych.

  • Adekwatność, celowość, czasowość, merytoryczna poprawność i legalność przetwarzanych danych – PRAKTYCZNE ASPEKTY.

  • Uprawnienia osób, których dane dotyczą - prawo do przejrzystości danych, prawo dostępu do danych, prawo do sprostowania danych i usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu, prawa związane z profilowaniem danych.

  • Obowiązek informacyjny – czy nas również dotyczy? (opracowanie wzorcowej klauzuli informacyjnej; opracowanie wzorcowej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych.).

 

ZFŚS a RODO.

  • Projekt zmiany w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych
  • Na jakiej podstawie członkowie tzw. komisji socjalnych i związkowcy przetwarzają dane osobowe osób ubiegających się o pomoc z ZFŚS
  • Kto po nowelizacji powinien otrzymać upoważnienie do przetwarzania danych osobowych ?
  • Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych w ramach ZFŚS

 

Zajęcia poprowadzi -  ekspert prawa pracy z 17 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo – szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018  pracownik Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku,  na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi oraz realizująca szkolenia zamknięte dla potrzeb konkretnego odbiorcy; specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji. Wieloletni wykładowca na studiach magisterskich.

 
Zapisz się (lub pobierz do wydrukowania kartę zgłoszeniową/ofertę/informację o szkoleniu.)


 Karta zgłoszeniowa Adobe Reader (do pobrania - format .pdf)

  Karta zgłoszeniowa MS Word (do pobrania - format .doc / ms word 2003)

 Oświadczenie VAT Eduexpert (do pobrania - format .doc / ms word 2003)

 

 

Szkolenie w Eduexpert

Zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Prawo pracy w 2019r.

Dokumentacja pracownicza, rekrutacja oraz zatrudnienie w 2019 r. – nowe przepisy prawa pracy.


Data szkolenia:
2019-03-21   godzina rozpoczęcia: 10:00  liczba dni szkoleniowych: 1
Miejsce szkolenia:  
Toruń - Hotel MERCURE, ul. Kraszewskiego 1/3   
Cena szkolenia wynosi:

365,85 zł. netto (450 zł. brutto).

 od osoby i obejmuje:

  • materiały szkoleniowe,
  • materiały do pracy (długopis, notes),
  • lunch,
  • kawę, herbatę, ciastka.

 

 

Zajęcia trwają w godzinach 10.00-15.00

Płatności za szkolenie możecie Państwo dokonać po otrzymaniu pisemnego potwierdzenia udziału w szkoleniu.

Nr Konta: Bank Millennium 15 1160 2202 0000 0003 6028 9477


Rezygnację przyjmujemy najpóźniej na 5 dni przed szkoleniem w formie pisemnej. Rezygnacja w późniejszym terminie wiąże się z koniecznością pokrycia kosztów w 100%. Nieobecność na szkoleniu nie zwalnia z dokonania opłaty.


 

Zmiany przepisów ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją.

 

Nowe obowiązki pracodawcy od 01 stycznia 2019 r. zmiany w ustawie Kodeks Pracy.

  • Obowiązek prowadzenia dokumentacji pracowniczej – podstawy prawne dotyczące prowadzenia dokumentacji związanej ze stosunkiem pracy.

  • Nowe zasady prowadzenia dokumentacji pracowniczej (w tym akt osobowych).

  • Zmiana podstawowej formy wypłaty wynagrodzenia na przelew bankowy i związane z tym obowiązki pracodawcy.

  • Skrócenie przechowywania dokumentacji pracowniczej do 10 lat od rozwiązania stosunku pracy.

  • Niszczenie dokumentacji pracowniczej – kiedy obowiązkowe a kiedy dobrowolne?

  • Obowiązek kontynuacji tych samych akt osobowych po ponownym zatrudnieniu pracownika – jak w praktyce to zrobić?

  • Konieczność wydania dodatkowego dokumentu informacyjnego wraz ze świadectwem pracy  - wzór dokumentu.

  • Możliwość prowadzenia akt osobowych pracowników w formie papierowej lub elektronicznej.

  • Na jakiej zasadzie przekształcić akta osobowe na formę elektroniczną i czy jest to obowiązkowe?

  • Czy można prowadzić akta dla części załogi w formie papierowej, a dla części w formie elektronicznej?

  • Czy dla jednego pracownika można prowadzić akta w obu formach jednocześnie?

  • Konieczność wydania pracownikowi lub byłemu pracownikowi kopii dokumentacji pracowniczej na jego żądanie  - w jakim terminie i czy za opłatą?

  • Obowiązek kontynuacji tych samych akt osobowych po ponownym zatrudnieniu pracownika – jak w praktyce to zrobić?

  • Zakres dokumentacji tworzonej i prowadzonej dla osób zatrudnionych na podstawie umów cywilnoprawnych.

Rejestrator obecności, ewidencja czasu pracy:

  • Lista obecności i inne rejestratory obecności a karta ewidencji czasu pracy;
  • Zakres informacji przetwarzanych w liście obecności (rejestratorze obecności);
  • Ewidencja czasu pracy – forma, elementy konieczne i pomocnicze;
  • Dopuszczalność stosowania monitoringu przy weryfikacji efektywności wykorzystania przez pracowników czasu pracy;
  • Jaką dokumentację z zakresu czasu pracy należy przechowywać w aktach osobowych, a jaką można przechowywać w odrębnych zbiorach dokumentów?
  • Wpływ dopuszczalności elektronizacji dokumentacji pracowniczej na prowadzenie dokumentacji związanej z czasem pracy;
  • Przez jak długi okres czasu należy archiwizować rejestrator obecności/ewidencję czasu pracy?
  • Jak ewidencjonować pracę w godzinach nadliczbowych pracownika, którego godzin pracy nie musimy ewidencjonować?
  • Jak powinna wyglądać ewidencja czasu pracy pracownika kierującego wydzieloną komórką organizacyjną pracodawcy?
  • Jak należy ewidencjonować czas pracy pracownika w trakcie podróży służbowej?

 

Nowe obowiązki pracodawców w zakresie Ubezpieczeń Społecznych - zmiana w ustawie o systemie ubezpieczeń społecznych.

  • Skrócenie okresu przechowywania akt pracowniczych a nowe dokumenty ZUS OSW RIA.

 

Zmiany w prowadzeniu akt osobowych i dokumentacji pracowniczej na bazie projektu zmian rozporządzenia MRPiPS w sprawie dokumentacji pracowniczej.

  • Akta osobowe prowadzone w 4 częściach (A, B, C, D).

  • Teczka akt osobowych – czym jest, forma, podział wewnętrzny.

  • Uszczegółowienie informacji jakie mają się znajdować w ewidencji czasu pracy.

  • Co obejmuje dokumentacja pracownicza w sprawach związanych ze stosunkiem pracy (szczegółowy katalog dokumentacji obowiązujący od 01 stycznia 2019 r.).

  • Okres  wdrożenia zmian wynikających z przepisów przez pracodawców.

  • Doręczanie informacji pracownikom z którymi ustał, wygasł stosunek pracy lub osobom uprawnionym o możliwości odbioru dokumentacji pracowniczej.

  • Wydawanie kopii dokumentacji pracowniczej.

 

Monitoring w zakładzie pracy – konieczność szybkiego dostosowania przepisów wewnątrzzakładowych.

  • Zasady wprowadzania przez pracodawcę monitoringu wizyjnego w zakładzie pracy?

  • Jakie pomieszczenia mogą być monitorowane?

  • Jak prawidłowo ustalić cel, zakres i sposób stosowania monitoringu ?

  • Obowiązek informacyjny wobec pracowników w zakresie monitoringu – czy nowy dokument do akt osobowych?

  • Jak prawidłowo oznaczyć pomieszczenia i miejsca monitorowane ?

  • Monitoring poczty elektronicznej, komputera, przemieszczania się pojazdu (GPS), lokalizacja tel. komórkowego, laptopa itp. – jakie obowiązki ma pracodawca?

  • Dane osobowe w zatrudnieniu: wymogi ustawy o ochronie danych osobowych a rekrutacja pracowników (pracodawca/potencjalny pracodawca jako ADO).

Projektowane Zmiany Kodeksu pracy w celu zapewnienia zgodności z RODO (druk sejmowy 3050), które wejdą w życie w 2019 r.:

  • co spowodowało konieczność zmiany ?

  • definicje RODO istotne dla stosunku pracy (m.in. definicja zgody),

  • zasady i podstawy przetwarzania danych osobowych z RODO (w tym danych szczególnych),

  • zasady informowania oraz komunikacji z kandydatem/pracownikiem, wynikające z RODO,

  • nowy katalog danych osobowych, których żądać będzie pracodawca od kandydata/pracownika,

  • wprowadzenie możliwości przetwarzania danych osobowych „za zgodą” kandydata/pracownika (jakie dane będą objęte zgodą?),

  • warunki wyrażenia i wycofania zgody,

  • przetwarzanie danych szczególnych oraz danych dotyczących karalności kandydata/pracownika,

  • podstawy przetwarzania danych biometrycznych pracownika,

  • upoważnienia do przetwarzania danych szczególnych,

  • wysokie kary administracyjne za naruszenie przepisów Kodeksu pracy o ochronie danych osobowych (wynikające z RODO).

Zasady informowania oraz komunikacji z osobą, której dane dotyczą (np. kandydatem do pracy).

  • Prawo dostępu oraz prawo do sprostowania danych.

  • Zgoda na przetwarzanie danych kadrowych.

  • Dokumentacja papierowa a elektroniczna zawierająca dane osobowe związane z zatrudnieniem.

  • Prowadzenie akt osobowych i dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy,

  • Dokumentowanie pozostałych „zdarzeń” prawnych.

  • Zakres danych osobowych możliwych do przetwarzania w sprawach pracowniczych.

  • Outsourcing usług kadrowo-płacowych a przetwarzanie danych osobowych.

Przesłanki prawne przetwarzania danych osobowych:

  • Zgoda osoby, której dane dotyczą, przetwarzanie na podstawie przepisów prawa, realizacja umowy, dobro publiczne, usprawiedliwiony cel.

  • Kiedy i dlaczego nie możemy prosić o zgodę na przetwarzanie danych?

  • Przetwarzanie danych osobowych kandydatów do pracy, pracowników, klientów - często występujące błędy w określaniu podstawy prawnej.

  • Zasady legalnego przetwarzania danych.

  • Adekwatność, celowość, czasowość, merytoryczna poprawność i legalność przetwarzanych danych – PRAKTYCZNE ASPEKTY.

  • Uprawnienia osób, których dane dotyczą - prawo do przejrzystości danych, prawo dostępu do danych, prawo do sprostowania danych i usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do sprzeciwu, prawa związane z profilowaniem danych.

  • Obowiązek informacyjny – czy nas również dotyczy? (opracowanie wzorcowej klauzuli informacyjnej; opracowanie wzorcowej klauzuli zgody na przetwarzanie danych osobowych.).

 

ZFŚS a RODO.

  • Projekt zmiany w ustawie o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych
  • Na jakiej podstawie członkowie tzw. komisji socjalnych i związkowcy przetwarzają dane osobowe osób ubiegających się o pomoc z ZFŚS
  • Kto po nowelizacji powinien otrzymać upoważnienie do przetwarzania danych osobowych ?
  • Szczegółowe zasady przetwarzania danych osobowych w ramach ZFŚS

 

Zajęcia poprowadzi -  ekspert prawa pracy z 17 letnim doświadczeniem; prowadzi działalność konsultingowo – szkoleniową w zakresie „twardego HR”. W latach 2001-2018  pracownik Państwowej Inspekcji Pracy – Okręgowego Inspektoratu Pracy w Gdańsku,  na stanowiskach inspektora pracy a następnie starszego inspektora pracy. Doświadczony trener współpracujący z firmami szkoleniowymi oraz realizująca szkolenia zamknięte dla potrzeb konkretnego odbiorcy; specjalizuje się w problematyce prawnej ochronie pracy, doradca i stały współpracownik wielu przedsiębiorstw i instytucji. Wieloletni wykładowca na studiach magisterskich.

Zapisz się na szkolenie

 

Kontakt z konsultantem
Kontakt z konsultantem

Zapraszamy do udziału w szkoleniach Eduexpert

Zawsze jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Copyright by Dezor&Gelak IT

Created with eduexpert.pl